Pilihan saya & anda !!

Jom Join

MENGAPA KITA PERLU BERURUT

1. Melegakan Kesakitan
Kebanyakkan orang akan mendapatkan urutan untuk melegakan kesakitan yang dialami. Sama ada sakit kronik dari penyakit atau kekejangan daripada berlebihan bersenam, terapi urut adalah kunci untuk melegakan sakit secara semulajadi. Urutan melegakan kesakitan melalui tekanan yang digunakan, merehatkan otot dan melancarkan peredaran darah. Dengan sesi terapi urut, pesakit boleh mengurangkan kekejangan otot, ketegangan dan mencegah sakit kepala serta sakit belakang.


2. Meringankan Tekanan
Tekanan boleh menjejaskan semua orang. Salah satu cara terbaik untuk melegakan tekanan adalah dengan mendapatkan perkhidmatan urut. Terapi urut meningkatkan kualiti tubuh badan dengan pengeluaran endorfin. Ini meningkatkan mood dan imuniti kita. Mengurangkan tahap tekanan dapat memberikan suatu keajaiban kepada kesihatan mental dan fizikal.

3. Melancarkan Peredaran Darah
Pengaliran darah yang lancar akan merangsang sistem salur darah. Semasa berurut, dapat merangsang otot dan sistem peredaran darah akan bekerja keras mengepam oksigen dan nutrien ke tisu-tisu dan organ-organ. Peningkatan peredaran memperbaiki aliran darah, menghilangkan sisa dari otot dan organ-organ dalaman, mengurangkan tekanan darah dan memperbaiki fungsi badan secara keseluruhan. Urutan dan teknik tertentu akan meningkatkan pengaliran dalam salur darah, cecair badan yang melawan jangkitan dan penyakit.

4. Meningkatkan Kekebalan Imun
Sistem imun yang kuat akan membantu menangkis selsema dan melawan jangkitan dengan cepat. Malangnya, pemakanan yang buruk, kurang tidur dan tekanan sering melemahkan sistem imun kita, membuat kita lebih mudah terdedah kepada penyakit. Cara yang telah dicuba dan diuji untuk menguatkan imuniti adalah dengan perkhidmatan berurut. Terapi urut boleh meningkatkan keupayaan semula jadi badan anda untuk melindungi dirinya dan membuat anda sihat.

5. Postur Badan Kembali Asal
Terapi urut dapat membantu mengembalikan postur badan dan pergerakan yang asal. Terapi urut melonggarkan dan melegakan otot, yang melegakan titik tekanan dan memberikan ruang gerakan sendi yang lebih besar.

6. Tekanan Darah Stabil
Tekanan darah tinggi adalah satu keadaan serius yang boleh membawa kepada serangan jantung, kegagalan buah pinggang atau strok. Terdapat beberapa faktor yang menyebabkan tekanan darah tinggi, tekanan, kebimbangan dan keletihan sebagai penyumbang utama. Salah satu cara untuk memerangi tekanan darah tinggi adalah dengan terapi urut. Mengurut telah didapati menurunkan tekanan darah, dengan mengurangkan tahap tekanan, dapat mengatasi kemurungan, kebimbangan dan kemarahan.

9. Menyahkan Toksin Badan
Mengurut boleh mengusir asid laktik yang terhasil dalam otot, menggalakkan pengaliran sinus, melonggarkan lendir dalam paru-paru dan memecahkan parut tisu. Penyahan toksin dalam otot boleh mengurangkan keletihan, stamina bertambah baik dan mempercepatkan penyembuhan otot atau kecederaan.

10. Mengawal Tahap Gula Darah
Urutan mempunyai kuasa untuk membantu mengawal tahap gula dalam darah. Melalui pelbagai urutan dan teknik, tahap gula dalam darah dikurangkan dengan keanjalan yang lebih besar di dalam badan. Selain tahap gula dalam darah dikawal selia, terapi urut juga mengurangkan kebimbangan dan kemurungan pada kanak-kanak diabetes.

Ya Allah.. ampunilah dosa-dosaku

serta kedua ibu bapaku

dan kasihanilah mereka keduanya

sebagaimana mereka memelihara

dan mendidikku di masa kecilku..


AL-FATIHAH

Ya Allah… hadiahkanlah pahala

daripada bacaan Al-Fatihahku

kepada kedua ibu bapaku..

…aamiin…